Pages

Sunday, December 7, 2014

Review produk : Qaseh Gold Adinda

Teks : Nik Nurul Hana Hanafi 

Assalamualaikum. Hari ini hari ke-37 saya berpantang selepas melahirkan anak kedua saya. Berpantang kali ini banyak bezanya dengan pengalaman berpantang ketika anak pertama 3 tahun yang lepas. Perkara yang paling ketara ialah kesihatan dan kesegaran tubuh badan. Walaupun saya merasa perbezaannya, tidaklah pula saya memberitahu sesiapa. sehinggalah ibu saya sendiri menegur dan memberitahu yang dia perasan saya lebih bertenaga dan lebih 'sihat' selepas melahirkan anak kedua, berbanding dengan kelahiran pertama dulu. 

Hakikatnya, selepas melahirkan anak pertama dulu saya mengambil beberapa jenis supplemen juga. Semuanya berbentuk cecair dari jenama yang terkenal dan mencecah ratusan ringgit juga.  Bukanlah saya kelihatan lemah tidak bermaya ketika itu, cuma kata ibu, kali ini saya kelihatan lebih cergas dan bertenaga. Saya tertawa. Mungkin juga disebabkan saya berasa lega kerana sudah melahirkan anak. Mungkin juga sebab tidak melalui proses kelahiran yang lama. 

Apapun, berpantang kali ni saya memilih untuk tidak membeli supplemen yang sama. Cuma makanan tambahan yang saya ambil ketika mengandung anak kedua dan diteruskan ketika berpantang, sangat membantu saya supaya berasa cergas dan bertenaga. Saya mengambil  Qaseh Gold Adinda secara konsisten setiap pagi dan malam berserta doa dan tawakal kepada Allah. Alhamdulillah saya berasa lebih bertenaga dan kurang letih. Kalau tidak letih tu tipulah, sebab bayi menyusu kerap dan lama, nak melayan karenah si abang yang inginkan perhatian lagi (biasalah perangai bila dah ada adik), nak jaga diri sendiri lagi. Memang letih, walaupun banyak tenaga digunakan tapi saya tidaklah lemah dan cepat letih.  Saya juga rasa lebih rileks dan tenang. Insya Allah, bila hati rileks dan positif, susu pun jadi banyak, badan juga cepat sembuh.

Qaseh Gold Adinda terdiri dari beberapa makanan sunnah termasuk madu, kurma, air zam zam dan lain-lain. Rasanya manis seperti madu, teksturnya likat seperti madu juga. Bolehlah membuat carian dengan lebih terperinci tentang khasiat dan kandungannya di Google ya. Saya cuma ingin berkongsi dengan pembaca tentang kebaikan dan keberkesanannya kepada saya, dengan harapan lebih ramai lagi umat Islam kembali mengamalkan makanan sunnah. Apapun, yang menyembuhkan dan memberi kesihatan kepada kita ialah Allah jua, kita sebagai hambaNya diminta berikhtiar dan berdoa. Moga kita semua diberi kesembuhan dan kesihatan yang berpanjangan. Amin.






No comments:

Post a Comment

 
Images by Freepik